Skip to main content Skip to main navigation
Personen vor Bildschirm, überlegend© Adobe Stock

Educational Technology Lab

Publikationen

Seite 24 von 33.

  1. Christoph Igel

    Learning Management an Hochschulen.

    In: L. Issing; P. Klimsa (Hrsg.). Online-Lernen. Handbuch für Wissenschaft und Praxis. Vol. 2. Auflage, Pages 207-216, Oldenbourg Wissenschaftsverlag, München, Wien. 2011.

  2. Toby Dragon; S. Gutierrez-Santos; M. Mavrikis; Bruce M. McLaren

    Analysing and Supporting Students; Interactions in Synthesized Learning Environments: A Case Study with a Microworld and a Discussion Tool.

    In: Proceedings of the Workshop on Technology Enhanced Learning for Mathematics and Science (TELMAS), hosted in conjunction with the Sixth European Conference on Technology Enhanced Learning. European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL), Palermo, Italy, 2011.

  3. Heng Luo; Rui Min Shen; Changyong Niu; Carsten Ullrich

    Sparse Group Restricted Boltzmann Machines

    In: W. Burgard; D. Roth (Hrsg.). Proceedings of the Twenty-Fifth AAAI Conference on Artificial Intelligence. AAAI Conference on Artificial Intelligence (AAAI), August 7-11, San Francisco, California, USA, AAAI Press, 2011.

  4. Christoph Igel; Roberta Sturm

    Vom Mobile Learning zum Ubiquitous Advertising: Wie Innovationstechnologien die Marketingstrategien der Zukunft stimulieren werden.

    In: Andreas Hebbel-Seeger; Philipp Riehm (Hrsg.). Kunde 2.0 - Wie Unternehmen Social Media nutzen. Pages 35-48, Erich Schmidt Verlag, Berlin, 2011.

  5. Martin Friedrich; Martin Wolpers; Rui-Min Shen; Carsten Ullrich; Ralf Klamma; Dominik Renzel; Anja Richert; Bodo von der Heiden

    Early Results of Experiments with Responsive Open Learning Environments.

    In: Journal of Universal Computer Science (JUCS), Vol. 17, No. 3, Pages 451-471, 2011.

  6. Bruce McLaren; Krista E. DeLeeuw; Richard E. Mayer

    A politeness effect in learning with web-based intelligent tutors.

    In: International Journal of Human-Computer Studies, Vol. 69, No. 1-2, Pages 70-79, Elsevier, 2011.

  7. Bruce McLaren; Krista E. DeLeeuw; Richard E. Mayer

    Polite web-based intelligent tutors: Can they improve learning in classrooms?

    In: Computers & Education - An International Journal, Vol. 56, No. 3, Pages 574-584, Elsevier, 2011.

  8. Ido Roll; Vincent Aleven; Bruce McLaren; Kenneth R. Koedinger

    Improving students´ help-seeking skills using metacognitive feedback in an intelligent tutoring system.

    In: Learning and Instruction, Vol. 21, No. 2, Pages 267-280, Elsevier, 2011.

  9. X. Tan; Carsten Ullrich; Rui-Min Shen

    From Europe to China: Adapting Courseware Generation to a Different Educational Context.

    In: Sabine Graf; Fuhua Kinshuk; Rory McGreal (Hrsg.). Intelligent and Adaptive Learning Systems: Technology Enhanced Support for Learners and Teachers. Pages 59-70, IGI Global, 2011.

  10. Christoph Igel; Roberta Sturm

    Online-Portal für zukünftige Unternehmensberater im IT-, HR- und eLearning-Umfeld.

    In: IM - Fachzeitschrift für Information Management & Consulting, Vol. 26(3). Pages 71-75, IMC, Saarbrücken, 2011.

Leitung

Prof. Dr. Niels Pinkwart

Stellvertreterin:
Susan Beudt

Stellvertretung in kaufmännisch-administrativen Fragen:
Michael Dietrich

Kontakt


Tel.: +49 30 23895 0

Deutsches Forschungszentrum für
Künstliche Intelligenz GmbH (DFKI)
Educational Technology Lab

Alt-Moabit 91 C
10559 Berlin
Deutschland