Skip to main content Skip to main navigation

Projects

Displaying results 31 to 40 of 86.
  1. KIBB – Gutachten KI-gestützte Bildung in Deutschland mit Fokus auf berufliche Aus- und Weiterbildung

    KIBB – Gutachten KI-gestützte Bildung in Deutschland mit Fokus auf berufliche Aus- und Weiterbildung

    Für das Monitoringprojekt "Anwendungspotenziale und Herausforderungen von künstlicher Intelligenz in der Bildung" am Büro für Technikfolgen-Abschätzung beim Deutschen Bundestag (TAB) erstellt das Educ

  2. VoluProf – Photo und Audiorealistische*r Volumetrische*r Mixed Reality Professor*in für omnipräsente und nutzeroptimierte Lehre

    VoluProf – Photo und Audiorealistische*r Volumetrische*r Mixed Reality Professor*in für omnipräsente und nutzeroptimierte Lehre

    VoluProf implements an application that integrates the most realistic and interactive image possible, as well as the teacher's language, into an MR environment (e.g. in the user's living room). The te

  3. KAINE – Knowledge based learning platform with Artificial Intelligent structured content

    KAINE – Knowledge based learning platform with Artificial Intelligent structured content

    The goal of the research project KAINE (Knowledge based learning platform with Artificial Intelligent structured content) is to better take into account the prior knowledge and experience of the parti

  4. MITHOS – Mixed-Reality Interactive Training for Handling Heterogeneity and Conflict Situations in Schools

    MITHOS – Mixed-Reality Interactive Training for Handling Heterogeneity and Conflict Situations in Schools

    BMBF-Research programme in the frame of the research focus on „ Interactive systems in virtual and real spaces – Innovative technologies for a digital society“ Teachers often feel inadequately prepare

  5. M-RoCK – Human-Machine Interaction Modeling for Continuous Improvement of Robot Behavior

    M-RoCK – Human-Machine Interaction Modeling for Continuous Improvement of Robot Behavior

    The current developments in digitalization, AI-based data processing, and powerful hardware lay the groundwork for future embodied AI assistants. These intelligent robots must be versatile, adaptive a

  6. TRIPLEADAPT – Adaptive, interoperationale Weiterbildungsplattformen durch einen Digitalen Drilling

    TRIPLEADAPT – Adaptive, interoperationale Weiterbildungsplattformen durch einen Digitalen Drilling

    Das übergeordnete Projektziel ist die partizipative Entwicklung eines Digitalen Drillings unter Einbindung aller relevanter betrieblicher Akteure, sowie unter Berücksichtigung derer Interessen. Hierbe

  7. KUPPEL – KI-unterstützte plattformübergreifende Professionalisierung erwachsenen-pädagogischer Lehrkräfte

    KUPPEL – KI-unterstützte plattformübergreifende Professionalisierung erwachsenen-pädagogischer Lehrkräfte

    Das technische Zielsystem des Vorhabens besteht aus einer hybriden Cloud, an die die vhs.cloud und der EULE-Lernbereich angedockt sind. Kernbestandteil des technischen Zielsystems ist ein Multiagenten

  8. INVITE-Meta – Entwicklungsorientierte Begleitforschung zu Standards eines innovativen digitalen Weiterbildungsraumes

    INVITE-Meta – Entwicklungsorientierte Begleitforschung zu Standards eines innovativen digitalen Weiterbildungsraumes

    INVITE Meta is the accompanying meta project for the BMBF program INVITE - Digital Platform for Continuing Professional Development. INVITE Meta supports the knowledge and innovation process in and be

  9. KIPerWeB – AI-supported Personalization in vocational training

    KIPerWeB – AI-supported Personalization in vocational training

    The vocational training environment in Germany includes a tremendous multitude of courses. As such, it is challenging to find the best matching offer as an individual learner. Ideally, the selected tr

  10. LAMASS@DiLea – Learning Analytics, Monitoring und Ambition for Study Success in Distance Learning

    LAMASS@DiLea – Learning Analytics, Monitoring und Ambition for Study Success in Distance Learning

    The aim of the project is to research the factors for academic success and dropout for digital study formats and their interactions on the subjective, curricular and institutional level. With the inte