Skip to main content Skip to main navigation

Publications

Displaying results 61 to 70 of 256.
  1. Peter Dannenmann

    A Generic Architecture for Animating Cognitive Characters in Virtual Environments

    In: Proceedings of GI-Graphiktag 2003, September, 29, 2003, Frankfurt / Main, Germany. GI-Graphiktag, 2003.

  2. Jürgen Wiese; Sascha Schmitt; Armin Stahl; Joachim Hansen; Theo G. Schmitt

    Experience Management for Wastewater Treatment

    In: Proceedings GI-Workshopwoche Lehren - Lernen - Wissen - Adaptivität , Workshop on Knowledge and Experience Management, FGWM'03, Karlsruhe. GI-Workshop "Wissens- und Erfahrungsmanagement" (FGWM), Gesellschaft für Informatik, 2003.

  3. Joachim Hansen; Armin Stahl; Theo G. Schmitt

    Ein innovativer Ansatz zur Identifizierung und Bekämpfung von Bläh- und Schwimmschlammorganismen durch wissensbasierte Methoden - das Projekt ZERBERUS

    In: Fachgebiet Siedlungswasserwirtschaft Universität Kaiserslautern (Hrsg.). Blähschlamm, Schwimmschlamm und Schaum in kommunalen und industriellen Abwasserbehandlungsanlagen. Schriftenreihe des Fachgebietes Siedlungswasserwirtschaft, Universität Kaiserslautern, Band 18, 2003. Fachgebietes Siedlungswasserwirtschaft, Universität Kaiserslautern, 2003.

  4. Thomas Rist; Elisabeth Andre; Stephan Baldes

    A Flexible Platform for Building Applications with Life-Like Characters.

    In: Proceedings of Intelligent User Interfaces (IUI) 03, ACM Press. International Conference on Intelligent User Interfaces (IUI), 2003.

  5. Jochen Müller; Valentin Tschernomas; Peter Poller

    A Multimodal Fission Approach with a Presentation Agent in the Dialog System SmartKom

    In: KI2003. German Conference on Artificial Intelligence (KI), 2003.

  6. Thomas Rist; Elisabeth Andre; Stephan Baldes; Patrick Gebhard; Martin Klesen; Michael Kipp; Peter Rist; Markus Schmitt

    A Review on the Development of Embodied Presentation Agents and their Application Fields

    In: H. Prendinger; M. Ishizuka (Hrsg.). Life-like Characters. Tools, Affective Functions and Applications. Pages 377-404, Cognitive Technologies Series, Springer, Berlin, 2003.

  7. A robust and generic discourse model for multimodal dialogue

    In: Workshop Notes of the IJCAI-03 Workshop on Knowledge and Reasoning in Practical Dialogue Systems , Acapulco, Mexico, August, 2003. International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI), 2003.

  8. Jörg Baus; Christian Kray

    A survey of mobile guides

    In: Workshop Notes on: Mobile Guides at mobile HCI 03. Human Computer Interaction International Conferences (HCII), 2003.

  9. Patrick Gebhard; Michael Kipp; Martin Klesen; Thomas Rist

    Adding the Emotional Dimension to Scripting Character Dialogues

    In: Proc. of the 4th International Working Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA'03). International Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA), 2003.

  10. Patrick Gebhard; Yasmine Arafa; Luis Botelho; Adrian Bullock; Pedro Figueiredo; Kristina Höök; Abe Mamdani; Ana Paiva; Paolo Petta; Phoebe Sengers; Marco Vala

    Affective Interactions for in Real-time Applications: the SAFIRA Project

    In: KI - Künstliche Intelligenz, German Journal on Artificial Intelligence - Organ des Fachbereiches "Künstliche Intelligenz" der Gesellschaft für Informatik e.V. (KI), Vol. 01, No. 04, 2003.